In urmatorii trei ani se estimeaza ca investitiile in industria ospitalitatii vor depasi 1,1 miliarde de euro. Marile lanturi hoteliere internationale precum Sheraton sau Four Seasons tatoneaza piata romaneasca.
Nu mai putin de 400 de milioane de euro s-au investit anul trecut in turism, dintre care 68% au reprezentat investitii in hoteluri, potrivit unei analize de piata a companiei de consultanta Peacock Hotels - Global Hotel Management. Alte 15% din investitii au fost facute pentru dezvoltarea de pensiuni, vile sau bungalouri, 11% in mijloace de transport si numai 6% in structuri de agrement (in principal in amenajari de areale schaibile).
INVESTITII. Piata romaneasca devine din ce in ce mai atractiva pentru marile lanturi hoteliere internationale. Nume sonore prezente deja pe piata se orienteaza catre extindere - Marriott, Hilton - , in timp ce altele, precum Sheraton si Four Seasons, privesc cu interes la Romania. In primul an al prezentei sale pe piata, Golden Tulip Hotels a ajuns la patru hoteluri francizate in Bucuresti si alte zece evaluate pentru afiliere in viitorul apropiat in tara. Cendant Grup (cu marcile Howard Johnson, Ramada) are in plan un numar de circa 30 de unitati francizate in urmatorii zece ani. Accor Group, prin partenerul sau Continental Hotels, va mai adauga la cele trei hoteluri Ibis un Novotel in Bucuresti si probabil mai multe unitati de doua stele. "In perioada 2006-2009 investitiile cumulate din industria ospitalitatii vor depasi 1,1 miliarde de euro, acestea fiind orientate, alaturi de proiectele hoteliere, catre reconstructii ale zonelor istorice vechi, infrastructura necesara valorificarii zonei rural-ecologice, amenajarea unor facilitati portuare turistice la Dunare si Marea Neagra", a afirmat Paul Marasoiu.
MAI MULTE CAMERE. Cel putin 58 de proiecte de constructie a unor hoteluri sunt incepute sau sunt prevazute