Bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale
vor fi folosite, incepind cu data de 1 ianuarie 2006, numai ca
documente de inregistrare a platii in Registrul de casa, potrivit
prevederilor Ordinului Ministrului Finantelor nr.293/2006 . Nu este
vorba de o aplicare retroactiva a acestui Ordin, pentru ca exercitiul
financiar al anului in curs se incheie la 31 decembrie 2006, se
precizeaza intr-un comunicat al Ministerului Finantelor Publice.
Potrivit prevederilor Ordinului 293/2006 fac exceptie de la regula, in
sensul ca stau la baza inregistrarii in contabilitate a cheltuielilor,
urmatoarele documente: bonul fiscal utilizat pentru justificarea taxei
pe valoare adaugata aferenta carburantilor auto achizitionati in
vederea desfasurarii activitatii, daca este stampilat si are inscrise
denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare a
autovehiculului; bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat in activitatea de taximetrie, bonul fiscal insotit de documentatia care atesta plata prin cardurile bancare ale societatilor comerciale; bonul fiscal a carui valoare totala este de pina la suma de 100 RON, inclusiv, daca este stampilat si are inscrise denumirea cumparatorului, codul unic de inregistrare al acestuia sau codul numeric, in cazul persoanelor fizice care desfasoara activitati independente.
Ordinul 293/2006, semnat ieri de secretarul de stat in Ministerul
Finantelor, Catalin Doica, modifica Ordinul 1714/2005 privind
aplicarea prevederilor Hotaririi Guvernului nr.831/1997 pentru
aprobarea modelelor comune privind activitatea financiara si
contabila a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea
acestora.
Bonurile fis