hotel de 7 stele Burj al-Arab din Dubai vor bea cele mai fine băuturi din pahare de Buzău.Magazine în Los Angeles şi MiamiDe 15 ani, afacerile cu sticla de Buzău înfloresc, iar succesul micilor hotel de 7 stele Burj al-Arab din Dubai vor bea cele mai fine băuturi din pahare de Buzău.
Magazine în Los Angeles şi Miami
De 15 ani, afacerile cu sticla de Buzău înfloresc, iar succesul micilor producători este asigurat de munca manuală, care reprezintă peste 70% din costuri. Au mers atât de bine afacerile încât, peste noapte, au apărut peste 250 de ateliere. "Tot Buzăul are gândul la afaceri. Piaţa o reprezintă SUA, UE şi Japonia, dar aceste obiecte le poţi găsi în toate magazinele şi bazarurile lumii", declară Elena Ortopelea, preşedinta fabricii Elsor Buzău. Aceasta, împreună cu un partener tradiţional din SUA, va deschide chiar în aceste zile două magazine cu sticlărie manuală în Miami şi Los Angeles. "Americanii cumpără aceste produse la un preţ de 10 ori mai mic din România. Pentru a ne dezvolta afacerea, am decis să deschidem magazine direct în SUA, unde chiria nu trece de 2.000 de dolari pe lună", declară Elena Ortopelea.
O afacere de 200 milioane de dolari
Deşi problemele sunt multe şi în această afacere, continuă să apară noi ateliere, cu doi, trei meşteri, şi fabrici cu câte 20 de salariaţi, iar vânzările se ridică la peste 200 milioane de dolari pe an. Astfel, paharele de Buzău vor ajunge inclusiv pe mesele celebrului hotel de 7 stele Burj al-Arad din Dubai. "Nu vom vinde direct, ci prin firmele noastre tradiţionale din Europa, unde sticla manuală a fost exportată masiv. Tot în acest hotel vor ajunge şi porţelanurile şi sticlăria decorativă românească", susţine Doina Ghiveci, preşedinta fabricii Eurodesign Buzău.
"Sticla decorativă manuală are succes deoarece este un produs care trece prin cel puţin 40 de metode pentru a i se crea