TENDINTA. Orasele de talie medie incep sa se acomodeze cu comertul de tip hypermarket
Lantul de hypermarketuri Kaufland se extinde cu repeziciune in Transilvania, atat in orasele mari, cat si in cele mijlocii. In ultimul caz, intrarea Kaufland pe piata determina schimbarea comportamentului de cumparaturi al consumatorilor, lucru care in general s-a intamplat deja in cazul oraselor de peste 100.000 de locuitori, unde marii retaileri sunt prezenti de mai multa vreme.
La Alba Iulia, Kaufland e trendy
In Alba Iulia, Kaufland este primul hypermarket din oras. Magazinul a schimbat deja obiceiurile de cumparaturi ale locuitorilor din municipiu si chiar din judet. De la inaugurare, in 2 februarie, magazinul este luat aproape zilnic cu asalt, iar la sfarsitul saptamanii poti gasi la orice ora sute de persoane care se inghesuie printre rafturi si se tamponeaza cu carucioarele mari, cu care albaiulienii nu sunt foarte obisnuiti.
Pentru Alba Iulia, Kaufland este un adevarat fenomen. Toate preturile din magazine sunt comparate cu cele de la Kaufland, iar surse neoficiale sustin ca veniturile firmelor de distributie au scazut cu doua treimi la numai doua saptamani dupa inaugurarea Kaufland.
Lumea se imparte deja intre cei care au fost la hypermarket si cei care nu au fost, iar povestile despre "cum ne-am inghesuit acolo" si am stat trei ore la coada" sunt deja la ordinea zilei. Exista si binevoitori care dau ponturi prietenilor cand sa mearga sa prinda magazinul mai gol sau o promotie de zile mari.
Incetul cu incetul, albaiulienii incep sa deprinda si mersul printr-un hypermarket, dar si ce inseamna sa-ti faci grosul cumparaturilor o data sau de doua ori pe luna. Poate ceva mai repede au prins miscarea cresetorii si maidanezii, care si-au dat seama ca aici este rost de bani si mancare, teritoriul fiind ocupat si bine aparat din acest punct de ve