În perioada 2003 – 2004 (nu avem încă date certe că procedura a continuat şi după predarea ştafetei către noua conducere), aproape 50 de firme din judeţ au fost raportate în cel mai pur stil poliţienesc de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Mureş Oficiului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor. Fără o minimă verificare, DGFP a anunţat orice intrări sau ieşiri din firmă care au depăşit 500 de milioane de lei, suspectând firmele şi acţionarii de săvârşirea unor infracţiuni financiaro-economice. Aşa cum am promis, revenim cu problema verificării şi raportării sumelor din conturile acestor firme, luând pulsul unei părţi a patronilor a căror nume se regăsesc pe aceste liste.
Din discuţiile cu aceştia a rezultat că DGFP Mureş, probabil din prea mult exces de zel, a raportat toate mişcările de bani, când ar fi fost mult mai simplu să verifice provenienţa banilor. Aşa se regăsesc pe aceste liste, de-a valma, firme care au luat credite de la bănci, spre exemplu, persoane care aveau disponibilităţi financiare din dividende, profit etc. la grămadă cu administratori sau companii care, într-adevăr, nu îşi pot justifica sursa banilor. E drept că ponderea covârşitoare este în favoarea celor care, dacă inspectorii de la Finanţe ar fi luat la purecat evidenţele contabile, îşi puteau justifica banii rulaţi prin firmă.
Modul de a proceda al conducerii DGFP, cu acordul ex-directorului Lucian Savu şi sub parafa Tatianei Dănescu, fosta şefă a Direcţiei Controlului Fiscal din cadrul DGFP, aduce o posibilă nesiguranţă în rândul oamenilor de afaceri de a-şi mai derula afacerile legal, la vedere, prin intermediul băncilor, ştiind că în orice moment cineva te poate controla cu metode, de ce să nu subliniem, securiste. De asemenea, ţinem să menţionăm că metoda de a te verifica, iar apoi a te "pârî" ONPCSB se poate transforma oricând într-un instrum