Patronatului din vin. La Târgul vinului de la New York, deschis în 16 februarie, România a fost prezentă prin patru producători: Murfatlar, cramele Recaş, Agricola ştirbei şi Carl Reh. Ca să Patronatului din vin. La Târgul vinului de la New York, deschis în 16 februarie, România a fost prezentă prin patru producători: Murfatlar, cramele Recaş, Agricola ştirbei şi Carl Reh. Ca să pătrundă şi mai mult pe piaţa americană, românii au însă de luptat cu producătorii italieni, spanioli şi portughezi, ale căror mărci fac istorie în SUA. Petrică Mocanu, director în Asociaţia producătorilor şi exportatorilor, are însă argumente: "Succesul pe SUA este condiţionat de o politică comercială bazată pe regulile americane: vinul să aibă un dosar de cazier curat, privind standardul de calitate, securitatea alimentară şi legislaţia, asupra căruia decid vameşii: să faci dovada cu documente că ai un importator american cunoscut, un angrosist şi un detailist valabil. După ce ai aceste verigi tehnice, intervine şi calitatea vinului. Vinul pe care vrei să-l promovezi trebuie să provină dintr-un sol, climă şi regiuni particulare. Iar vinurile româneşti îndeplinesc aceste reguli de unicitate. Dar ca să promovezi vinurile pe piaţa SUA, îţi trebuie cel puţin 15.000 de dolari pentru o marcă", susţine Petrică Mocanu.
Bem vin din Australia şi Chile
În timp ce producătorii români se zbat să ocupe un loc cât mai bun pe piaţa SUA, vinurile româneşti sunt concurate pe propria piaţă de vinuri din Republica Moldova, California, Argentina, Chile şi Australia. "Vin masiv vinuri din import, din zone exotice, pentru români. Acestea se bat cu vinurile româneşti pe o piaţă stagnantă, căci consumatorii români beau bere sau băuturi spirtoase", ne-a declarat Bazil Zârnoveanu, preşedintele Asociaţiei producătorilor şi exportatorilor de vin.
Ce trebuie să ştii când cumperi un vin?
V