Societatea clujeana de constructii Mecdru SA a fost infiintata printr-o hotarare adoptata de Guvernul Nastase in anul 2001. Executivul PSD a dispus infiintarea unei societati comerciale care sa preia o parte din activele unei subordini a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).
Imediat dupa infiintare, Mecdru a inceput sa castige majoritatea contractelor MTCT de intretinere si reparatii drumuri in Ardeal.
Conturile societatii s-au ingrasat din bani publici in virtutea unei articol de HG. In 27 septembrie 2001, Guvernul Adrian Nastase face Monitorul Oficial mai greu cu cateva file prin adoptarea Hotararii nr. 956 "privind infiintarea Societatii Comerciale "Mecdru" SA".
Cu toate acestea, in 2004 societatea se afla in executare silita pentru datorii de peste 10 miliarde de lei. Banii statului au intrat cu mare usurinta in buzunarele noilor proprietari ai Mecdru, ungurii si germanii de la Highway, si dupa caderea PSD-ului de la putere.
Mecdru SA Cluj, societatea infiintata printr-o Hotarare de Guvern in mandatul PSD pentru a intretine drumurile nationale din Ardeal pe banii statului care intrau in conturile actionarilor numiti de Miron Mitrea continua sa fie pe lista abonatilor la Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj.
Privatizata intre timp, prin negociere pe baza de oferte finale, societatea a fost cumparata de consortiul Highway Germania-Ungaria contra sumei de 1,8 milioane de euro.
Insa, Mecdru nu sta grozav la capitolul utilaje, motiv care a determinat conducerea societatii sa se asocieze cu austriecii de la Swietelsky in vara anului trecut pentru a putea participa la licitatia organizata de Primaria Cluj-Napoca in vederea modernizarii a 288 de strazi.
Mecdru a pierdut