Un spot TV poate fi facut cu o echipa de cateva persoane sau de cateva sute de persoane. Actorii sau vedetele care apar in spot sau in print, machiajul, felul incare aterizeaza bautura in pahar si locatia aleasa pentru filmare spun multe despre bugetul cu care a fost facuta o reclama.
Unul dintre cele mai transparente lucruri din publicitate este bugetul reclamelor. Un diagnostic de buget se poate da dintr-o privire, spune Monica Garbur, Audio/Video/ Photo Production Manager la Graffiti BBDO: „Identifici suportul de filmare, daca e pelicula e mai scumpa, daca e video, e ieftina. Pelicula e mai scumpa decat orice suport video si, calitativ, simti diferenta pe imagine.
Scenografia, locatia, decorul, muzica, actorii, vedetele, figurantii sunt indicii foarte bune pentru ghicirea bugetului".
La partea artistica, succesiunea cadrelor iti arata daca s-a folosit un regizor scump, experimentat, sau unul ieftin, debutant ori vreun angajat al agentiei cu unele veleitati de re-gizor, explica Octav Gheorghe, de la Gavrila& Asociatii.
La productia foto, bugetul se apreciaza cam dupa aceleasi componente ca si productia video, numai ca rolul regizorului este luat de fotograf. Si aici vedetele costa mult, conteaza locatia si e mult mai ieftin sa cumperi o imagine de-a gata. La print insa, detaliile fac uneori mai mult pentru ca, daca la video miscarea mai estompeaza din neregularitati, aici se vad.
Scapi mai ieftin cu cover-uri
Costurile pentru muzica unei reclame difera in functie de multi factori. Muzica poate fi produsa special pentru un spot si, in acest caz, daca este compusa de artisti locali, ajunge pana la 2.000 de euro. Daca e vorba de un hit international, in reclama se poate folosi origina-lul sau un cover. La noi se folosesc destul de des cover-urile pentru ca sunt mai ieftine.
Adica se cumpara dr