Mureşenii nu-şi vor mai putea ridica garaje individuale * Reglementarea situaţiei garajelor ridicate pe domeniul public şi privat al oraşului este doar pretextul pentru instituirea unui monopol * Parcările din cartiere vor fi realizate exclusiv de către Primărie * Cei care au garaje autorizate trebuie ca în termen de 6 luni să le "îmbunătăţească" după cum le-o cere municipalitatea, sub sancţiunea demolării * În locul garajelor demolate, în cartiere se vor ridica parcări supraetajate * De către cine?
Consilierii locali pregătesc o nouă "garajiadă", după tiparul celei din 2001, când firme apropiate lui Florea au construit, fără licitaţie, sute de garaje pe raza oraşului. La acel moment, imediat după preluarea mandatului de primar, Dorin Florea a declanşat o campanie împotriva garajelor construite ilegal pe domeniul public. În locul lor, primăria a promis că va amenaja parcări acoperite, cu un design modern. Pentru stabilirea modelului a fost organizată o licitaţie, câştigată de firma Cheşa&Pop. Lemnarii din Ungheni au construit în jur de 40 de garaje, după care municipalitatea a început să elibereze autorizaţii şi pentru ale firme, argumentând că, de fapt, odată ce modelul e agrementat, nu poate interzice şi altor firme să-l folosească. Aceste firme – SC Ancona, Contranscom Benţa şi o societate din Bistriţa – au construit atunci câteva sute de garaje. La un preţ mediu de cca. 50 de milioane/loc de parcare, înseamnă o afacere de câteva miliarde, la nivelul anului 2001.
Garajiada, reldoaded
Consilierii târgumureşeni au pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi un proiect de hotărâre vizând reglementarea situaţiei garajelor ridicate pe domeniul public şi privat al oraşului. În expunerea de motive se vorbeşte despre problemele cu care se confruntă municipalitatea în privinţa garării maşinilor pe spaţiul public, probleme identificate în urma analizei efect