Piata tamplariei termoizolante va creste in 2006 cu cel putin 15%, pana la circa 600 milioane de euro, potrivit estimarilor prezentate ieri de producatorii de profil. Si preturile s-ar putea majora, pe fondul majorarii costurilor de productie, cu 5-10%.
"Estimarile noastre indica o crestere de cel putin 15%, ajungand la 600 milioane de euro. Suma include tot ceea ce tine de tamplarie - ferestre din aluminiu, lemn, PVC si otel", a declarat, ieri, presedintele Patronatului producatorilor de tamplarie termoizolanta, Marin Crutescu, la deschiderea Expozitiei Windoor Romania 2006. El a precizat, potrivit Mediafax, ca pretul final al produselor de tamplarie ar putea creste in acest an cu 5-10%, in special datorita scumpirii utilitatilor.
Totodata, potrivit lui Crutescu, peste jumatate din firmele din domeniu vor disparea de pe piata in urmatorii patru-cinci ani, ca urmare a aderarii la UE, a concurentei si a necesitatii respectarii unor norme stricte. In acest moment, pe piata exista peste 3.000 de firme, din care 50 sunt mari, 200 sunt mijlocii, iar restul de mici dimensiuni. Crutescu apreciaza ca firmele mari, cu o cifra de afaceri de cel putin cinci milioane de euro si mai mult de 100 de angajati, isi vor uni activitatile pentru a putea rezista pe piata.
Expozitia Windoor Romania 2006 are loc in perioada 28 februarie - 3 martie, la Palatul Parlamentului din Bucuresti, si include 65 de expozanti din Italia, Spania, Germania, Austria, Turcia, Belgia si Romania.
Piata tamplariei termoizolante va creste in 2006 cu cel putin 15%, pana la circa 600 milioane de euro, potrivit estimarilor prezentate ieri de producatorii de profil. Si preturile s-ar putea majora, pe fondul majorarii costurilor de productie, cu 5-10%.
"Estimarile noastre indica o crestere de cel putin 15%, ajungand la 600 milioane de euro. Suma include tot ceea ce tine de tamplarie -