Compania McDonald’s a anuntat ca va inchide 25 de restaurante pe care le detine in Marea Britanie ca urmare a vanzarilor slabe.
In batalia cu lanturile de cafenele si magazinele specializate pe vanzarea de sandwich-uri naturale, compania americana este prima care face pasul inapoi informeaza publicatia TimesOnLine
Pe langa inchiderea celor 25 de unitati McDonald’s UK intentioneaza sa cedeze alte 50 de unitati in sistem de franciza.
Anuntul a fost facut de oficialii companiei mama dupa ce au inaintat o adresa oficiala Comisiei de Schimb si Economii SUA in care argumentau decizia prin faptul ca lanturile concurente Pret A Manger si Starbuck le atrag in proportie mare clientela.
Se pare ca decizia de rebranding adoptata de McDonald’s in Marea Britanie si introducerea unor preparate sanatoase precum salatele nu au dat rezultatele scontate.
Nici in sondajele facute in randul adolescentilor, McDonald’s nu sta prea bine. Daca anul trecut aproape 10% dintre tineri plasau McDonald’s in topul preferintelor alimentare, anul acesta doar 1 procent a avut aceiasi optiune.
Potrivit The Guardian, este foarte probabil ca McDonald’s sa intampine probleme si in privinta reclamei, fiind de asteptat ca la sfarsitul acestei luni, Ofcom, comisia ce reglementeaza comunicarea publicitara din Marea Britanie, sa interzica reclamele la produse alimenatare care au ca target principal tinerii.
Publicatia britanica The Guardian apreciaza ca o parte din vina pentru aceste rezultate slabe in Marea Britanie se datoreaza in parte si mult mediatizatului documentar Super Size Me, in care este prezentata evolutia starii de sanatate a unei personae care timp de o luna de zile a consumat exclusiv produse McDonald’s.
La sfarsitul lunii marea majoritate a rezultatelor analizelor au depasit cu mult limitele acceptate,