112. Un număr de telefon pe care îl apelăm de fiecare dată când avem vreo urgenţă. Angajaţii Dispeceratului Centralizat pentru Coordonarea Intervenţiilor preiau apelurile repartizându-le după caz, serviciilor SMURD, Ambulanţă, Pompieri, Jandarmerie sau Gardieni Publici. După modul de operare, DCCI Mureş, este un proiect unic pe ţară.
La Dispeceratul Serviciului Integrat de Urgenţă Mureş, telefoanele sună 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămână. Un milion de apeluri pe an, 80.000 pe lună, 3.000 în 24 de ore, un apel la trei secunde. Patru operatori pe tură, răspund fiecărui apel în parte, pentru că la celălalt capăt al firului, oameni disperaţi le solicită ajutorul. "Fiecare apel este preluat şi tratat cu maximă seriozitate. Operatorii preiau apelurile şi după completarea fişei personale a pacientului predau cazul în funcţie de competenţe, medicului sau angajatului Poliţiei Comunitare, şeful de tură fiind cel care gestionează ambulanţele din teritoriu. Este o muncă de echipă în care fiecare îşi cunoaşte foarte bine sarcinile şi datorită acestui fapt colaborăm fără probleme. Iar încrederea este reciprocă", ne-a spus C.L. unul din coordonatorii serviciului 112.
S.O.S.
La Sighişoara, un cetăţean s-a prezentat la spitalul din localitate cu o amputaţie de index stâng şi cu fracturi deschise la falange. Medicii spitalului au solicitat o salvare pentru transportarea pacientului la Târgu Mureş, în vederea efectuării operaţiei plastice şi reparatorii de reconstrucţie… părinţii unei fetiţe de 16 ani au solicitat o salvare pentru fiica lor care urma să nască… un elev care a făcut scandal la poarta Liceului Bolyai, câteva glicemii crescute, alte câteva persoane care acuzau palpitaţii cardiace, o ceartă între câţiva elevi ai şcolii generale 16 amplificată de mamele devenite isterice, o persoană speriată pentru că a ameţit şi i s-a făcut rău…acestea sunt doa