În 2005, românii au consumat pe cap de locuitor 280 de grame de cereale, ceea ce ne situează în faţa vecinilor noştri bulgari şi sârbi, dar cu mult în urma irlandezilor, care sunt campioni mondiali, cu un consum de aproape 9 kg de cereale pe cap de locuitor.
Bariera pe care românii au arătat-o faţă de aceste produse a fost înlăturată anul trecut, când piaţa a înregistrat o creştere de 50 la sută, ajungând la 25 de milioane de euro. Anul acesta, producătorii şi distribuitorii de cereale speră la o creştere de 40 la sută, bazată în primul rând pe o mai bună informare a consumatorilor. Mentalitatea oamenilor faţă de aceste produse s-a schimbat, deoarece tot mai multă lume călătoreşte în alte ţări, unde se consumă foarte multe cereale, iar când vin înapoi aceştia încep să consume cereale, deoarece au văzut la alţii ce efecte benefice au şi încep să consume şi ei din ce în ce mai multe. Toată lumea cumpără cereale, de la copii, studenţi, până la oameni intelectuali, citiţi, care ştiu de efectele benefice ale cerealelor.
Liderul pieţei din România în anul 2005 a fost compania Nestle, cu o cotă de 35 de sută. Prezentă pe piaţa românească încă din 1995, compania elveţiană a venit anul acesta cu mai multe schimbări menite să atragă consumatorul român. Spre deosebire de piaţa din vest, unde copiii reprezintă 40 din consumatori, în România reprezintă aproape 60 la sută.
Comercianţii de altfel de produse spun că adulţii preferă în special cerealele fitness, iar copiii se orientează spre mărcile care le sunt destinate, acestea le oferă de obicei şi o jucărie-surpriză pe lângă conţinutul propriu-zis. Pe piaţă românească există şi produse care nu sunt foarte cunoscute, deşi sunt foarte sănătoase şi conţin foarte multe vitamine. Unul dintre aceste produse necunoscute este hrişca, care efecte asupra bolilor de stomac şi ajută foarte mult la digestie. Se poate c