Muresenii nu-si vor mai putea ridica garaje individuale * Reglementarea situatiei garajelor ridicate pe domeniul public si privat al orasului este doar pretextul pentru instituirea unui monopol * Parcarile din cartiere vor fi realizate exclusiv de catre Primarie * Cei care au garaje autorizate trebuie ca in termen de 6 luni sa le
"imbunatateasca" dupa cum le-o cere municipalitatea, sub sanctiunea demolarii * In locul garajelor demolate, in cartiere se vor ridica parcari supraetajate * De catre cine?
Consilierii locali pregatesc o noua "garajiada", dupa tiparul celei din 2001, cand firme apropiate lui Florea au construit, fara licitatie, sute de garaje pe raza orasului. La acel moment, imediat dupa preluarea mandatului de primar, Dorin Florea a declansat o campanie impotriva garajelor construite ilegal pe domeniul public.
In locul lor, primaria a promis ca va amenaja parcari acoperite, cu un design modern. Pentru stabilirea modelului a fost organizata o licitatie, castigata de firma Chesa&Pop.
Lemnarii din Ungheni au construit in jur de 40 de garaje, dupa care municipalitatea a inceput sa elibereze autorizatii si pentru ale firme, argumentand ca, de fapt, odata ce modelul e agrementat, nu poate interzice si altor firme sa-l foloseasca.
Aceste firme - SC Ancona, Contranscom Benta si o societate din Bistrita - au construit atunci cateva sute de garaje. La un pret mediu de cca. 50 de milioane/loc de parcare, inseamna o afacere de cateva miliarde, la nivelul anului 2001.
Garajiada, reldoaded
Consilierii targumureseni au pe ordinea de zi a sedintei de astazi un proiect de hotarare vizand reglementarea situatiei garajelor ridicate pe domeniul public si privat al orasului.
In expunerea de motive se vorbeste despre problemele cu care se confrunta municipalitatea in privinta gararii masinilor pe spatiu