Primăria Târgu Mureş nu se dezminte * Licitaţia publică organizată astăzi pentru achiziţia de servicii de publicitate media miroase din depărtare a aranjament * Doar dacă eşti un novice nu îţi dai seama cu cine va lucra adjudecatarul licitaţiei * Ghici ghicitoare, cine sunt cele două cotidiane de limbă română, cotidianul de limbă maghiară şi cele trei televiziuni oferite la pachet pentru a-i face imagine primarului Florea * Zi de Zi a sesizat APEL, Clubul Român de Presă, CJI, APDO Lider şi Instituţia prefectului judeţului Mureş
Primăria Târgu Mureş, pentru a da o notă de transparenţă cheltuirii banilor publici destinaţi facerii sau curăţirii imaginii primarului Dorin Florea, organizează astăzi în premieră licitaţie publică pentru achiziţia de servicii media de publicitate. Doar că intenţiile presupus transparente le-am uitat când am lecturat caietul de sarcini impus ofertanţilor.
Fără a insera vreun alt criteriu decât preţul/cm2, respectiv preţul/ anunţ, spot, emisiune, un criteriu, de altfel, criticat intens în ultima vreme în licitaţiile publice, Primăria Târgu Mureş a stabilit dinainte de licitaţie ofertantul câştigător, precum şi subcontractanţii, adică cotidianele, respectiv televiziunile care îi vor face şi în acest an campanii de imagine primarului Florea. Ni se pare extrem de suspect ca la organizarea unei licitaţii să primeze preţul, iar când vine vorba de oferta tehnică, aceasta să fie vagă, să nu conţină nici un indiciu despre tiraj, audienţă, rating etc.
Astfel, în caietul de sarcini, ofertantul va trebui să ofere la pachet un cotidian naţional de limbă română, cu tiraj auditat de BRAT, de minim 50 de mii/exemplare/zi, două cotidiane de limbă română şi un cotidian de limbă maghiară, respectiv trei televiziuni. Suntem curioşi ce poziţie vor avea cotidianele centrale cu un tiraj zilnic sub cele 50 de mii de exemplare, dar cu un studiu