Extinderea agresiva a super si hipermarketurilor a favorizat anul trecut cresterea pietei de bunuri de larg consum cu circa 29,4%, ca valoare si cu circa 12,1% ca volum.
La ora actuala, piata de bunuri de larg consum din Romania este estimata in jurul valorii de 10-12 miliarde de dolari.
Piata super si hipermarketurilor este departe de a fi saturata in Romania. Desi fenomenul este recent la noi - doar 4-5 ani de concurenta reala - batalia este extrem de stransa, iar cercul combatantilor se va largi. "Piata de hipermaketuri si in general de spatii comerciale (shopuri) este foarte profitabila in Romania. Este o piata care nu este saturata inca, lucru care se va petrece probabil intr-un interval de cativa ani", a declarat, pentru "Curierul National", Artur Silvestri, directorul general al SGA Romania - institutul de consultanta imobiliara.
Sporirea concurentei a "salvat afacerea", a adaugat Silvestri. Acum hipermarketurile sunt mai aproape de casa si se intrec in oferte cu preturi mici, pe care romanii nu le rateaza.
Bani mai multi de cheltuiala
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB, extinderea agresiva a super si hipermarketurilor a favorizat, numai anul trecut, cresterea pietei de bunuri de larg consum cu circa 29,4%, ca valoare si cu circa 12,1% ca volum.
Aceasta evolutie este strans corelata cu majorarea veniturilor romanilor si expansiunea creditului de consum. Pe parcursul anului 2005 venitul mediu a crescut, potrivit Institutului National de Statistica, de la 7.450.000 de lei vechi la aproape 8.300.000 de lei, adica cu 11,4%. In acelasi timp, piata creditelor de consum a crescut anul trecut cu 25% fata de 2004, ajungand la o valoare totala a contractelor de peste un miliard de euro.
Plus/minus 30-40%
In acest moment, piata de bunuri de larg consum - produse alimen