- Diverse - nr. 42 / 2 Martie, 2006 Automobilistii militari de toate gradele sunt oameni deosebiti, ei se gasesc peste tot, de la soferul Comandantului Suprem, pana la ultimul conducator auto, de la cea mai mica subunitate de servicii. De indemanarea si pregatirea lor depinde, de multe ori, indeplinirea unor misiuni de mare importanta, fapt pentru care au si ei ziua lor - 1 Martie. A fi automobilist militar este o mandrie, tot atat de mare, precum a fi aviator, artilerist, tanchist, transmisionist etc. Cele mai bune relatii le-au avut cu tanchistii, cu care s-au format si au evoluat impreuna, incepand din anul 1920, luna decembrie, cand s-a constituit primul Regiment "Care de lupta", care avea in compunerea sa si o companie de automobile, in Garnizoana Targoviste. Ideea inzestrarii Armatei cu automobile a aparut in 1908 si s-a materializat in 1912, la 21 aprilie, cand a fost creat "Corpul Automobilistilor Voluntari". In 1915 s-a format "Compania corpului automobilistilor voluntari" cu un efectiv de 250 de militari, iar la mobilizare, 600, din care 150 ofiteri, dispunand de 92 de autoturisme, 117 camioane si un atelier de reparatii, la care, in august 1916, s-au adaugat 1.770 de autovehicule rechizitionate (1.658 autoturisme, 56 de camioane si 58 de motociclete). Resedinta era la Barlad, ulterior, la Harlau, incepand din vara anului 1917, cand mai primeste de la aliati inca 55 de autoturisme, 147 de camioane, 219 tractoare-camioane, 34 de motociclete si 30 de autochesoane. Cresterea numarului de automobile a impus o noua organizare, astfel se creeaza "Regimentul tractiune automobila". Dupa razboi s-a revenit la efectivele de pace si s-a acordat tot mai putin interes armatei. Abia in 1939 Regimentul se transforma in Centrul de instructie motomecanizat, iar in octombrie 1939 se infiinteaza Brigada 1 Motomecanizata cu sediul in municipiul Turda, care la 1 septembr