După spusele celor pricepuţi în comerţ, piaţa românească este invadată de produse contrafăcute, cu etichete care nu corespund conţinutului, căci odată desfăcut ambalajul se constată că între prezentare şi realitate este uneori o distanţă foarte mare. Iată că fenomenul a transgresat şi în sfera artistică, după cum a demonstrat, de curând, un spectacol anunţat cu surle şi trâmbiţe de presă şi de televiziune, Spărgătorul de nuci, în interpretarea companiei Teatrului Naţional de Operă şi Balet "Oleg Danovski" din Constanţa, cu primi solişti de la Teatrul Mare din Moscova. Şi cum Bolşoi Teatr este unul de renume internaţional, ai cărui solişti ne-au încântat ultima oară pe scena Operei Naţionale din Bucureşti, în 2001, Sala Mare a Palatului, unde s-a dat spectacolul cu Spărgătorul de nuci, a fost plină ochi.
Dar Natalia Kungurzeva şi Hasan Usmanov, în binecunoscutul pas de deux, creat de Lev Ivanovici Ivanov în 1892 şi preluat din generaţie în generaţie până astăzi, s-au dovedit a fi la mare distanţă de strălucirea tehnică şi de rafinamentul vedetelor care ne-au vizitat acum câţiva ani, Svetlana Lunkina, spre exemplu, sau Andrei Uvarov, ca să nu mai pomenim de nume celebre ale la fel de celebrului Teatru, precum Pliseţkaia, Maximova, Vasiliev şi încă mulţi alţii. Atât Compania Teatrului "Oleg Danovski" din Constanţa, cât şi Opera din Bucureşti au balerine, prima precum Aliss Tarcea, cea de a doua precum Corina Dumitrescu, cu o linie infinit mai subtil rafinată şi cu o tehnică impecabilă, care nu s-au bucurat însă, niciodată, de o reclamă de o asemenea amploare şi, din acest motiv, numele lor nu ar fi reuşit, într-adevăr, să umple Sala Mare a Palatului. Deci, am ajuns la situaţia în care numele firmei suplineşte existenţa unor valori pe măsură.
Şi, dacă e vorba de termene de comparaţie, ce să mai vorbim de faptul că ultimul mare spectacol de dan