Coform evaluarilor PEACOCK Hotels, reiese ca in Romania, in 2005, segmentul proprietatilor hoteliere a acoperit peste 68% din volumul investitiilor in ospitalitate, alte circa 15% regasindu-se in solutii alternative de cazare: pensiuni, vile, bungalouri, aproximativ 11% in mijloace de transport, respectiv autocare, microbuze, nave, si numai sub 6% in agrement, cu precadere in amenajari de areale schiabile, inclusiv transport pe cablu. Totalul investitiilor pana la sfarsitul anului 2005 tindea catre valoarea de 400 milioane de euro. Din informatiile detinute reiese ca, in marea lor majoritate, investitiile acestui an sunt facute din resurse locale private sau bancare. In raport cu dezvoltarea infrastructurii hoteliere in tara, in 2005 au fost puse in functiune peste 1500 de camere in structuri hoteliere clasificate, capacitati care in proportie de peste 78% se refera la constructii noi, diferenta reprezentand modernizari ale unor proprietati hoteliere existente. Clasificarea acestor noi hoteluri se situeaza, in cote relativ egale, pe gradul de confort de trei si de patru stele, cu un usor avantaj pentru cele de trei stele. PEACOCK Hotels considera ca anul 2005 a reprezentat o noua etapa parcursa in procesul de evolutie si maturizare a pietei de profil si definire mai clara a caracteristicilor industriei ospitalitatii in Romania, remarcandu-se totodata o tendinta de profesionalizare a multor componente ale pietei hoteliere. Pretul camerei in Bucuresti, peste media europeana Un motor important al evolutiei domeniului a fost cel al turismului de afaceri si motivational, care in 2005 a avut o crestere valorica importanta, numai in Bucuresti, cu peste 36%, generand un volum suplimentar de servicii specifice necesare, cerere absorbita de noile capacitati hoteliere inaugurate in 2004 si 2005 in Capitala. Gradul mediu de ocupare a intregii capacitati de cazare din Bucure