Dupa 72 de ani de la debutul pe scena primului teatru al tarii, "Idolul si Ion Anapoda" de G.M. Zamfirescu s-a reintalnit cu publicul bucurestean. Piesa beneficiaza de semnatura maestrului Ion Cojar, acelasi care in urma cu aproape 26 de ani regandea rolul lui Ion Anapoda, accentuand firescul in componentele lui umane, intr-o distributie de zile mari, tot pe scena Nationalului, ce ii aducea impreuna pe Ileana Stana Ionescu, Adela Marculescu, Coca Andronescu, Mihai Fotino, George Paul Avram, Ion Marinescu, Alexandru Hasnas.
Recenta premiera oficiala a acestei comedii amare a confirmat nu numai calitatile de mare maestru al scenei, care este Ion Cojar, ci si impresionanta rezerva de talente din teatrul romanesc. Aceasta a fost si una dintre mizele regizorului ce afirma ca percepe, in contextul actual, "o alterare foarte grava a calitatii artei actoricesti".
"Vad ceea ce se intampla in special cu actorii profesionisti care sunt solicitati de televiziuni si care au inceput sa piarda din criteriile calitatii". Ion Cojar este de parere ca in astfel de imprejurari trebuie facuta o insurectie impotriva decaderii artei actoriei". "Idolul si Ion Anapoda", o piesa despre care unii ar putea spune ca este total anapoda, adica prafuita, vetusta, incompatibila cu tendintele actuale ale teatrului contemporan este - atat din perspectiva regiei cat si a distributiei exceptionale - Dan Puric in rolul lui Ion, Ileana Stana Ionescu, interpreta Stavaroaiei, proprietareasa vaduva, autoritara si curioasa a casei bucurestene interbelice unde se petrece intreaga actiune, Ileana Olteanu/ Cesonia Postelnicu, in rolul Mioarei, nepoata Stavaroaiei, Irina Cojar, in rolul Frosei, servitoarea toanta si inimoasa, Mimi Branescu (Valter), vecinul de camera, rivalul si colegul de serviciu al lui Ion, ambii indragostiti de Mioara, care lucreaza in aceeasi institutie cu Ion si Valter, Matei A