sponsoriza echipa favorită, fără a scoate un ban în plus din buzunar. De prevederile legii pot beneficia structuri precum Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, Agenţia Naţională pentru Sport, sponsoriza echipa favorită, fără a scoate un ban în plus din buzunar. De prevederile legii pot beneficia structuri precum Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, Agenţia Naţională pentru Sport, federaţiile sau cluburile sportive. Există o singură condiţie: ca acestea să nu fie organizate ca societăţi comerciale. În fotbal, avem două categorii de cluburi. Unele sunt societăţi comerciale, precum Steaua, Dinamo s-au FC Argeş, altele sunt asociaţii nonprofit, categorie în care se încadrează, de exemplu, Gloria Bistriţa, Farul Constanţa sau FCM Bacău. Acestea din urmă ar putea beneficia de o astfel de sponsorizare din partea suporterilor. Rapid este un caz aparte, clubul fiind în acest moment asociaţie nonprofit, care, din vară, se va transforma însă în societate pe acţiuni.
Din păcate, nu mulţi ştiu că au dreptul de a dirija o parte din impozit către sport, dar la fel de adevărat este că nici potenţialii beneficiari nu au făcut nimic ca să-i sensibilizeze. Comitetul Olimpic şi Sportiv Român se numără printre puţinele organisme care au luat până acum în considerare această cale de a strânge bani în plus. "Noi ne încadrăm perfect în prevederile legii. Vom declanşa o acţiune de conştientizare a oamenilor şi chiar analizăm cât ne-ar costa să începem o campanie la televiziune, radio şi în presa scrisă", ne-a declarat secretarul general al COSR, Ioan Dobrescu.
Anul trecut, printre puţinii oameni de sport care au uzat de dreptul pe care îl au s-a numărat şi Elisabeta Lipă. "Am aflat în ultima clipă şi am dat banii la o biserică. Acum voi da federaţiei de canotaj, pentru că am practicat 24 de ani acest sport", ne-a declarat multipla campioană olimpică.
Paşi de urmat
Ori