La numai cateva ore de la mediatizarea initiativei Sulfinei Barbu de a introduce noi taxe la importurile auto second-hand, reprezentantii producatorilor si importatorilor de automobile au anuntat ca sustin propunerea ministrului Mediului. Astfel, ei sunt de acord cu impunerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea masinilor uzate, dar, in plus, unii apreciaza ca masura nu va fi suficienta pentru a descuraja importurile de masini poluante.
La aceasta ora, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania. Aceste restrictii vor fi eliminate in cazul autovehiculelor inmatriculate in tarile din Uniunea Europeana, dupa aderarea Romaniei, programata pentru 1 ianuarie 2007.
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a solicitat in ultima perioada Guvernului sa adopte masuri pentru a limita importurile de masini cu stare tehnica necorespunzatoare, temandu-se de un avans semnificativ al importurilor care ar determina scaderea vanzarilor de vehicule noi, dupa cum s-a intamplat in Polonia dupa aderare, in 2004.
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat vineri agentiei Mediafax ca ministerul pe care il conduce va propune Executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii, estimata la 1.000-2.000 de euro, pentru a evita cresterea numarului de masini poluante.
"Daca nu luam o masura impotriva invaziei de masini vechi aduse din tarile UE dupa anularea restrictiilor, am putea ajunge un cimitir de masini vechi, o tara plina de gunoaie", a spus Barbu.
Stroe: Ministrul Mediului a tinut cont de sugestiile noastre
Cetatenii statelor UE ar prefera sa vanda o masina la pretul de doua-trei sute de euro in loc sa o duca la casat in schimbul unei sume duble, iar mul