Autoturismele ieftine, precum Dacia Logan, si regiunile in curs de dezvoltare, ca Europa de Est, China si India, reprezinta surse importante de crestere pentru Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, potrivit unui articol recent din cotidianul Financial Times.
Grupul german furnizeaza pentru modelul Logan sistemul de franare ABS si subansamble pentru radio si controlul electronic al motorului. Potrivit lui Bernd Bohr, seful diviziei de vehicule a Bosch, segmentul autoturismelor al caror pret se plaseaza sub 7.000 de euro va avea un ritm de crestere de trei ori mai accelerat decat cel al pietei totale, ajungand, in 2015, la 12 milioane de unitati, din totalul de 80 de milioane de vehicule.
Succesul inregistrat de Logan in 2005, care a insemnat comercializarea a aproape 180.000 de unitati, i-a determinat pe oficialii de la Bosch sa-si fixeze drept tinta sa devina unul dintre cei mai importanti furnizori pentru modele low-cost.
Totodata, Bosch ar mai putea fi interesat si de furnizarea de componente companiilor Tata (India), Geely (China) si Toyota (Japonia). In urma cu aproximativ un an, Bosch a preluat Delphi, un producator american de piese auto, aflat in faliment, si si-a consolidat pozitia pe piata de profil prin lansarea unor produse noi, precum sistemul de vedere pe timp de noapte, cu infrarosu, cu care este dotat modelul S-Class de la Mercedes.
Anul trecut, vanzarile diviziei de piese auto a Bosch s-au plasat la 26 de miliarde de euro, in crestere cu 4% comparativ cu 2004.
Autoturismele ieftine, precum Dacia Logan, si regiunile in curs de dezvoltare, ca Europa de Est, China si India, reprezinta surse importante de crestere pentru Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, potrivit unui articol recent din cotidianul Financial Times.
Grupul german furnizeaza pentru modelul Logan sistemul de franare ABS si