Pe parcursul lui 2005, sistemul bancar romanesc a cunoscut o evolutie puternic ascendenta. Majoritatea bancilor comerciale au raportat cresteri atat la nivelul sumelor tranzactionate, cat si la nivelul numarului de clienti. Strategiile institutiilor de intermedieri financiare se bazeaza pentru anul acesta pe o crestere a numarului de filiale si sucursale, lucru ce se poate observa usor chiar si cu ochiul liber. Vremea cand salariul era incasat "pe fluturas" aproape a apus, majoritatea angajatilor primind remuneratia pe card. Tot mai multi oameni, din toate categoriile sociale, au astfel legaturi directe sau indirecte cu bancile. Pornind de aici au aparut, firesc, nemultumiri. Intr-un sondaj realizat de Ghiseul Bancar pe aproape o mie de persoane dobanzile (mari la credite si mici la depozite) si birocratia sunt principalele "reprosuri" pe care romanii le aduc mediului bancar.
Birocratia bancilor a "imbogatit" firmele de transfer rapid de bani
Anul trecut, romanii care lucreaza in strainatate au trimis in tara, pe cai oficiale, 2,4 miliarde de euro. Pentru a putea efectua transferul oamenii au avut la dispozitie doua metode: viramentul bancar si sistemul electronic de transfer de tip Western Union sau Money Gram.
Prima varianta implica, ce-i drept, costuri mult mai reduse decat cea de-a doua. Cu toate acestea majoritatea banilor veniti in Romania au fost transferati prin Western Union. Fenomenul se explica prin faptul ca timpul necesar unui transfer prin intermediul bancii poate ajunge pana la zece zile. Costurile in cazul transferurilor bancare tin atat de suma transferata, cat si de comisioanele fiecarei banci. "Transferul bancar este o formula sigura si curata, dar prea sofisticata pentru transferurile de sume mici", considera Eugen Radulescu, presedintele CEC. In cazul in care banii sunt trimisi printr-o banca intermediara pot apar