Un numar de 14 organizatii neguvernamentale din Romania au sesizat Consiliul National al Audiovizualului (CNA) cu privire la campania publicitara a companiei "Gabriel Resources" si au cerut, pe de o parte, interzicerea spoturilor publicitare.
Potrivit acestora, campania exploateaza temerile unor locuitori din zona, ale caror declaratii ar fi scoase din context si care ar crea o imagine falsa asupra comunitatii din Rosia Montana, incercand sa induca impresia ca aceasta este afectata in intregime de poluare si saracie.
"Gabriel Resources" detine 80 la suta din actiunile companiei "Rosia Montana Gold Corporation" (RMGC), titulara unui controversat proiect de exploatare auro-argintifera din Muntii Apuseni.
Campania incriminata de ONG-uri a fost lansata in a doua jumatate a anului trecut si, potrivit vicepresedintelui Richard Young, a costat compania "Gabriel Resources" aproximativ 500.000 de euro, bani ce au fost investiti in imagine de atunci si pana acum.
Young a declarat, in urma cu aproximativ o luna, ca fondurile pentru imagine sunt gestionate de doua agentii: "GMP Ashley" si "Spoon Media", iar din acesti bani au fost platite spoturile de televiziune si printurile din presa scrisa.
Totodata, potrivit sursei citate, finantarea unei campanii de imagine este "necesara pentru informarea corecta a publicului".
Spoturile companiei au fost oprite de la difuzare pe National Geographic Channel International, dupa proteste similare ale unor ONG-uri de mediu din Romania. Un numar de 14 organizatii neguvernamentale din Romania au sesizat Consiliul National al Audiovizualului (CNA) cu privire la campania publicitara a companiei "Gabriel Resources" si au cerut, pe de o parte, interzicerea spoturilor publicitare.
Potrivit