Volkswagen (VW), cel mai mare producator de automobile din Europa, trece printr-o criza financiara majora, cel putin din punctul de vedere al conducerii companiei germane. Sindicatele muncitorilor din cadrul VW sunt de alta parere, considerand ca grupul urmeaza un parcurs satisfacator, refuzand orice plan de restructurare anuntat de conducere.
Dupa ce initial se ajunsese la un consens intre patronatul si sindicatele de la Volkswagen, in privinta disponibilizarii a 20 000 de angajati si a pensionarii inainte de termen a altor 14 000 de salariati, negocierile au intrat dinou intr-un impas. Ultimul episod al acestor confruntari a avut loc ieri, cand presedintele executiv al companiei, Bernd Pischetsrieder, a declarat, citat de Reuters, ca VW isi va inceta activitatea in cazul in care sindicatele nu vor fi de acord cu planul de reducere a costurilor prezentat in urma cu o luna. �Daca fabricile din Germania nu vor fi supuse restructurarii, nu va exista un viitor pe termen lung pentru grupul VW, desi celelalte unitati ale grupul (Audi, Skoda, Seat, Bentley Lamborghini si Bugatti) si-au indeplinit obiectivele propuse�, a declarat si directorul financiar al companiei germane.
Planul de restructurare prezentat mai contine, pe langa disponibilizarile si pensionarile inainte de termen, si alte masuri, cum ar fi scaderea salariilor, cresterea programului de lucru saptamanal de la 28 la 42 de ore, inchiderea unor fabrici si reorganizarea unor divizii in vederea atingerii capacitatii maxime de productie. De asemenea, Volkswagen are cele mai ridicate costuri salariale din industrie, concurenta tot mai acerba din partea producatorilor asiatici reprezentand alt factor de ingrijorare privind viitorul companiei germane.
Ce spun cifrele
Grupul Volkswagen a inregistrat anul trecut 638 milioane de euro profit, diferenta fiind semnificativa comparativ cu 2004