A treia etapa a Campionatului Mondial de Raliuri FIA, Raliul Corona din Mexic reprezinta o premiera a acestui sezon pentru OMV Peugeot Norway World Rally Team, desfasurandu-se pe macadam.
Dupa cursele pe asfalt din Monte Carlo si pe zapada in Suedia, aceasta etapa a adus o noua provocare pentru austriecii Manfred Stohl/Ilka Minor, la fel ca si pentru Henning Solberg si Cato Menkerud din Norvegia. Desi Raliul Mexicului nu este considerat printre raliurile clasice pe macadam, altitudinile mari determina diferite provocari tehnice pentru masini.
Putere redusa cu un procent la fiecare 100 de metri
Masinile din Campionatul Mondial de Raliuri Mondial pierd in jur de un procent din puterea motorului la fiecare 100 metri altitudine. Imprejurimile Leonului (aproximativ 3.500 kilometri la nord de orasul Mexic) se ridica la aproape 2.500 metri de nivelul marii, ceea ce inseamna 1 la suta din puterea obisnuita a motorului. "Factorul decisiv va fi care echipa va putea sa se adapteze cel mai bine acestor circumstante si sa obtina cele mai bune performante posibile de la masina. Dar sunt sigur ca Bozian Racing a pregatit foarte bine Peugeot-ul 307 WRC si vom putea sa ne intrecem cu cei mai buni competitori", explica pilotul OMV Manfred Stohl. Austriacul a mai participat si acum doi ani la Raliul Mexicului.
Stohl adauga: "Am avut deja probleme in prima zi si apoi a trebuit sa ne retragem in etapa a doua. Cu toate ca aproape am uitat acest incident, inca vreau sa sterg aceasta greseala". Echipa OMV este constienta ca va trebui sa se impuna inca de la kilometrul unu. Stohl: "Cele mai bune doua rezultate pe probe speciale pe care le-am obtinut in Monte Carlo mi-au dat incredere - vreau sa concurez pentru primele locuri".
Teste reusite in Franta
Inainte de plecarea in Mexic, testele pentru macadam au fost programate pentr