Anul trecut, piata romaneasaca de bere a crescut cu 4% fata de anul 2004, iar in anii urmatori va continua sa creasca dar la un nivel mai scazut, de doar 2%, potrivit estimarilor Brau Union Romania. In domeniul ambalajelor, sticla PET a continuat cucerirea pietei, in 2005 segmentul recipientelor de plastic ajungand sa detina 33% din piata, in crestere cu 43,5% fata de anul anterior.
In ciuda vremii ploioase si reci, anul trecut piata romaneasca de bere a crescut cu 4%. Potrivit estimarilor Brau Union Romania, in acest an, rata de crestere va fi mai redusa, de doar 2%. Aceasta crestere va determina si dezvoltarea consumului anual de bere pe persoana de la 63,2 litri, inregistrati in 2005, la 64 litri in 2006.
Chiar daca este in crestere, consumul de bere din Romania se situeaza inca la niveluri reduse comparativ cu alte tari din regiune. Astfel, in Slovacia consumul anual de bere pe persoana este de 90 litri, in Ungaria de 83 litri, in Polonia de 77 litri, iar in Slovenia de 74 litri.
Pe segmentul ambalajelor, recipientele de platic castiga tot mai mult teren in fata celor de sticla. La mijloc sunt mai multi factori care avantajeaza aceasta crestere: un pret mai competitiv, marimea sticlei, caracterul practic etc. Evolutia recipientelor de plastic are loc in contextul in care utilizarea ambalajului de sticla a scazut de la 71,5% in 2002 la 54,3% in 2005.
Este de asteptat ca prin inovatii, dimensiuni si marci noi acest segment sa creasaca tot mai mult pe viitor.
"Ambalajul PET este, fara indoiala, vedeta industriei romanesti de bere. Desi mai are de infruntat perceptia consumatorului ca ar fi un ambalaj pentru bere ieftina, caracterul practic al acestui tip de ambalaj va fi apreciat tot mai mult.
Inovatiile aduse ambalajelor PET, precum Golden Brau 1.5 l si Bucegi 2 l, au imbunatatit considerabil ca