Zilele trecute a mai iesit la iveala un fapt revoltator care ilustreaza modul in care a fost gestionat domeniul public, pe vremea administratiei Lungu. Este vorba despre chiriile de-a dreptul derizorii, pentru spatiile amplasate in statiile-nod de autobuz si tramvai. Astfel, clientela fostei administratii a orasului a platit, ani in sir, chirii care la un moment dat nu atingeau nici costul a doua pachete de tigari. Practic, terenurile - implicit vadul comercial - din 11 statii de autobuz si tramvai din Braila au fost date spre exploatare pe te miri ce si mai nimic. Abia in acest an preturile au fost actualizate, insa nici acum chiriile nu ating nivelul pietei, asa incit, revoltat, primarul Constantin Cibu a iesit la rampa si a reclamat contractele neeconomice incheiate pe cite 10, 15 ani de catre fosta administratie, evident in detrimentul bugetului local. Cibu sustine ca are de gind sa-i usuiasca pe administratorii care nu vor accepta negocieri in privinta majorarii chiriilor, mai ales ca, in conformitate cu intelegerile contractuale initiale, patronii ar fi trebuit sa investeasca in statiile adjudecate.
Contracte pe cite un deceniu la preturi mai mici decit pentru o taraba
Fosta administratie a Brailei, respectiv echipa condusa de fostul primar Anton Lungu, a inchiriat terenuri din domeniul public si spatii comerciale amplasate in zone cu vad comercial bun pe preturi de nimic: 84.000 de lei pe luna pentru un spatiu de citiva zeci de metri patrati sau 54.000 lei pe luna pentru un spatiu pe Calea Calarasilor. Chiar daca in contractele respective se stipula faptul ca agentii economici care au adjudecat spatiile respective sint obligati sa amenajeze zona, sa investeasca si sa infrumuseteze spatiul, pe cele 11 statii de tramvai si autobuz nu se observa amprenta vreunei investitii recente. In plus, contractele de inchiriere s