Fara a exista o legatura directa intre ele, ambele expozitii - Dan Andrei Morteci: "Tranzit" si Andreea Vitelaru: "Captivity" - abordeaza o tematica sociala, portretizind raporturile indeterminate dintre individ si societate. Doua institutii de cultura iesene au deschis, saptamina trecuta, doua expozitii personale ale unor studenti in ani terminali de la Facultatea de Arte Plastice, Decorative si Design. Fara a exista o legatura directa intre ele, ambele expozitii abordeaza o tematica sociala, portretizind raporturile indeterminate dintre individ si societate. Desfasurindu-si in continuare programul Carte Blanche Aux Jeunes Créateurs, Centrul Cultural Francez a oferit spatiul sau expozitional tinarului artist Dan Andrei Morteci, care a propus, in "Tranzit", o interpretare vizuala a metaforei si perceptiei modificate a trecerii tramvaielor prin statii, intr-un interval insignifiant al tranzitarii. La Ateneul din Tatarasi, asa numitul Centru European de Creatie, Andreea Vitelaru a surprins audienta in "Captivity", prin abordarea curajoasa a unei teme incomode si retorice. In cazul celei dintii expozitii, curata de Cristian Nae, fiecare tablou este imaginea unui tramvai care devine o expresie a celor care calatoresc, fiecare individ, fie abia schitat, fie atent figurat, devenind un rictus spontan al unui alt tip de portretizare. Culorile vii cu care sint pictate tramvaiele sint in contrast cu figurile gri ale calatorilor. Varietatea repertoriului e jucata de diversitatea descrierii tipurilor umane, de la blajin la monstruos, de la indiferent la agitat. Intrevederea unui autoportret al artistului si schitarea unor trasaturi usor de recunoscut ale prietenilor sai, calatori intr-un tramvai ce se pune in miscare, trimit la ideea unei autobiografii transpuse vizual cu umor si preocupare. Reclamele mizgilite de pe tramvaie sint, in intentia lui Andrei Morteci, mesaje subversi