Brau Union Romania a anuntat incheierea anului 2005 cu o crestere de 20% a cifrei de afaceri, totalizand 158,6 milioane de euro. Compania este din anul 2000 liderul industriei autohtone de bere detinand 27% din totalul pietei, potivit AC Nielsen.
Evolutia vanzarilor este ascendenta si demonstreaza eficienta procesului de consolidare a companiei.
�Desi in anul 2005 Brau Union a trecut printr-o serie de schimbari importante, suntem incantati sa anuntam ca am reusit sa depasim obiectivele financiare pe care ni le-am propus iar vanzarile inregistreaza o evolutie ascendenta� �, a declarat Edwin Botterman, Presedinte & CEO al Brau Union Romania. Brau Union a incheiat anul cu o cifra de afaceri de 158,6 milioane de euro, reprezentand o crestere de 20% fata de anul anterior.
Daca prima jumatate a anului 2005 a fost caracterizata de o scadere usoara a vanzarilor datorita restructurarii portofoliului de marci si a schimbarilor la nivel de management, in cea de-a doua jumatate a anului, tendinta de crestere s-a impus, mentinandu-se si in primele luni ale lui 2006. Volumul total al vanzarilor companiei in anul 2005 a fost de 3 560 000 hectolitri.
Cele mai bune performante din portofoliul companiei in 2005 au fost obtinute de Heineken si Golden Brau. Heineken, in segmentul super premium, a avut o crestere de 68% si dezvoltarea cea mai rapida din regiunea Europei Centrale si de Est. Golden Brau, in segmentul mainstream, a inregistrat o crestere de 6% in principal datorita lansarii unui ambalaj PET novator de 1.5l, primul cu folie de protectie impotriva impuritatilor.
In prezent, compania Brau Union opereaza in Romania prin patru fabrici de bere, are peste 1.300 de angajati si propune pietei cel mai complex portofoliu: 11 marci si peste 50 de produse.
Investitiile realizate de Brau Union in Romania de la intrarea sa pe piata, in 1998, si pana