Piata portofelelor a adus venituri de peste 300.000 de euro unui producator intern. Dimensiunile cartii de identitate si trecerea la leul nou au adus noi modele si au impulsionat dezvoltarea afacerii producatorilor.
Pana acum cateva luni, gasirea unui portofel pe "masura" banilor romanesti era un adevarat calvar. Din cauza modificarii dimensiunii bancnotelor, care au formatul monedei europene, si a multitudinii de monede, producatorii interni de articole de marochinarie au regandit dimensiunile portofelelor. Acestea au acum mai multe compartimente si sunt mai inalte fata de cele realizate pana anul trecut. "De regula, cand te apunci sa proiectezi un model de portofel, trebuie sa tii cont de doua elemente: dimensiunea banilor si dimensiunea cartii de identitate", a explicat Florin Ulmeanu, director comercial al societatii Tenta Design. El a mai spus ca datorita denominarii si a dimensiunii cartilor de identitate au fost nevoiti sa modifice, de fapt sa inalte portofelele si au introdus mai multe compartimente pentru carduri, un compartiment pentru maruntis, un compartiment detasabil, pentru prezentarea cu usurinta a cartii de identitate si a talonului, in cazul controalelor realizate de politie.
AFACERE. "Producem 35 de modele de portofele pentru barbati si 20 de modele pentru femei", a spus Florin Ulmeanu. Anul trecut firma a realizat peste 30.000 de bucati, iar cifra de afaceri a fost de 8,7 miliarde de lei, fara TVA. "Vanzarile de anul trecut au fost mai mari decat in 2004, insa acum facem centralizarea datelor pentru a sti exact procentul cresterilor", a explicat omul de afaceri. In plus, pentru anul acesta, producatorii interni asteapta din nou o crestere a vanzarilor in momentul in care leii vechi vor fi scosi din circulatie. "Estimam ca anul acesta vor creste vanzarile. Toti speram ca acestea sa creasca de la an la an", a spus Florin Ulmeanu.
M