Piata berii in Romania, ca volum de vanzari, s-a ridicat in 2005 la circa 13,9 milioane de hectolitri. Valoric, aceasta inseamna aproximativ 600 de milioane de euro.
Pe cap de locuitor, consumul a fost de circa 63 de litri. Estimarile pentru 2006 indica o crestere a pietei de 2 la suta, sub ritmul de anul trecut. Capitala va tine fruntea.
Piata romaneasca de bere a crescut cu 4% in anul 2005, in ciuda vremii reci si ploioase din vara. Jucatorii de pe piata estimeaza ca aceasta va continua sa creasca in anii ce urmeaza, dar rata de crestere va fi mai redusa. "Pentru 2006, estimam o crestere de 2%. Aceasta crestere va determina si dezvoltarea consumului anual de bere pe persoana de la 63,2 litri, inregistrati in 2005, la 64 litri in 2006", a declarat, ieri, Edwin Botterman, presedinte & CEO al Brau Union Romania.
Desi in crestere, consumul anual de bere pe persoana ramane scazut fata de alte tari din regiune (83 l in Ungaria, 77 l in Polonia, 74 l in Slovenia sau 90 l in Slovacia). Liderul absolut ramane Cehia, cu 161 litri/cap de locuitor.
Cresterea segmentului PET
In domeniul ambalajelor, sticla PET a continuat cucerirea pietei, declansata in 2002 si accelerata puternic incepand cu anul 2003. Astfel, in 2005, ambalajul PET a detinut 33% din totalul pietei, in crestere cu 43,5% fata de anul trecut. Evolutia recipientelor de plastic are loc pe fondul unei diminuari accelerate a utilizarii ambalajului de sticla, care a scazut de la 71,5% in 2002 la 54,3% in 2005.
"Ambalajul PET este, fara indoiala, vedeta industriei romanesti de bere. Desi mai are de infruntat perceptia consumatorului ca ar fi un ambalaj pentru bere ieftina, caracterul practic al acestui tip de ambalaj va fi apreciat tot mai mult", a mai declarat Botterman. Acesta mai considera ca utilizarea ambalajului PET va continua sa se extinda pe piata berii din R