(Foto: )
Search Corporation- Iptana au fost selectate de Bechtel pentru a proiecta Autostrada Transilvania. Contractul era estimat la suma de 42 de milioane USD, insa, banii ar fi intrat in conturile celor doua firme pentru o lucrare care a mai fost executata.
Fapt dovedit de cotidianul Buna ziua, Ardeal, Iptana, fostul Institut de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene din subordinea MTCT, a efectuat inca din 1991 studiul de amplasament pentru viitoarea autostrada.
Renegocierea contractului pentru autostrada Transilvania a scos din carti societatile Search Corporation SRL si Iptana SA, legate ombilical de magnatul romano-american Michael Stanciu.
Guvernului Tariceanu a impus, sub forma unei noi clauze a contractului cu compania Bechtel - antreprenorul general al autostrazii, ca tronsoanele ramase neproiectate sa revina unei alte firme care va fi desemnata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).
Pana in prezent, cele doua societati de proiectare au lucrat pe tronsonul Campia Turzii – Cluj si Suplacu de Barcau-Bors.
Ar fi de subliniat ca, in timp ce fostul contract cu compania Bechtel lasa posibilitatea pentru societatile lui Stanciu de a monopoliza intregul proiect, modificarile aduse contractului ii restrange acestuia accesul la doua tronsoane.
In ciuda acestui aspect, Iptana si Search s-au infruptat pe deplin din "cascavalul" autostrazii Transilvania, incasand in doua randuri banii pentru aceeasi lucrare.
Contractul cu compania americana Bechtel a fost renegociat de Guvernul Tariceanu. Conform unei noi clauze introduse in contract, CNANDR va desemna castigatorul contractului pentru proiectarea mai multor tronsoane de autostrada.
A