Maine este ziua Z pentru pasionatii sporturilor cu motor din intreaga lume. Duminica, 12 martie, consemneaza debutul sezonului 2006 din circuitul de Formula 1. Asa cum ne-a obisnuit deja, FIA a modificat si de aceasta data regulamentul de concurs "umbland" la motoarele bolizilor ce se vor intrece in marele circ. In rest, numai lucruri normale, daca este ceva normal in Formula1. Asa ca vom vedea la start un Schumacher dornic de revansa, un Alonso obligat sa confirme si un tanar de numai 21 de ani (Nico Rosberg), care va incerca sa duca mai departe traditia familiei.
Ce a mai schimbat FIA
Dupa ce anul trecut forul tutelar a modificat regulamentul, spun gurile rele, pentru a-l opri pe Schumacher, FIA vine anul acesta cu alte cateva impuneri noi mai ales la nivelul propulsoarelor. Cea mai importanta dintre ele prevede ca, incepand cu acest sezon, motoarele din dotare nu vor mai avea zece cilindri, ci numai opt. Cea de-a doua schimbare este de fapt o revenire.
Daca in sezonul 2005 pneurile nu puteau fi schimbate decat in cazul unei pene, anul acesta echipele vor putea, din nou, sa intervina in timpul cursei.
Referitor la aceasta modificare Pat Symonds, seful de la Renault, spune: "Cursele vor fi mai spectaculoase. Vom putea utiliza reglaje mai agresive la start si apoi, dupa caz, sa le modificam in timpul cursei. Cred ca in 2006 strategia utilizata va redeveni mai importanta decat calitatea pneurilor".
Larma in desert
Noul sezon va debuta in fieful seicilor. Prima cursa va avea loc pe circuitul din Bahrein. Intrat in marele circ acum doua sezoane, circuitul din micuta, dar bogata tara desertica are o lungime de 5,406 km.
Recordul de timp in Bahrein a fost stabilit de Michael Schumacher in anul lansarii circuitului. Situat intr-o zona desertica, Bahrein are cateva caracteristici care ii dau aspect de