Asta seara, incepand cu ora 19.00, Sala Ateneului roman va rasuna in acorduri de chitara si percutie. Cel de-al treilea recital din seria "Chitara bate toba. Istorie si geografie" este sutinut de chitaristul Maxim Belciug, acompaniat de aceasta data de Gabriela Fara, percutionista a Filarmonicii George Enescu din Bucuresti.
Dedicat muzicii latino-americane, recitalul reprezinta un nou popas in acea "istorie eclectica a chitarei" pe care Maxim Belciug si-a propus-o prin acest concert foileton in patru episoade gazduit de Ateneul roman.
Primul recital, care a avut loc la 14 ianuarie, a evocat muzica renascentista, iar al doilea, desfasurat in data de 28 ianuarie, a adus pe scena efervescenta barocului. Acum accentul cade pe ritmurile latino-americane, iar incheierea se va face cu muzica spaniola – culme a literaturii pentru chitara.
"Muzica latino-americana – explica Maxim Belciug – este de o extraordinara bogatie. Pentru toti cei care astazi iubesc genul latino, concertul de sambata este un prilej de a reface traseul istoric si geografic al idiomului muzical latino-american, din vechime si pana astazi si de la muzica traditionala pana la cea culta".
Maxim Belciug este considerat a fi cel mai bun interpret de chitara clasica al Romaniei. A sustinut recitaluri pe mari scene din tara si din strainatate (Serbia si Muntenegru, Ungaria, Austria, Franta, Scandinavia, Italia), entuziasmand publicul exigent al salilor dedicate muzicii clasice. In ultimii doi ani a lansat patru CD-uri, doua cu chitara solo (Renaissance si recentul Preafrumoase) si alte doua impreuna cu Maria Raducanu, in formula de voce si chitara (Troika si La Tarara). Desi de obicei il regasim, in calitate de solist, in recitaluri regale in aerul mai rarefiat al filarmonicilor si ateneelor, in tara sau in strainatate, multi au avut sansa de a-l auzi cantand si in cluburi. "Ce este impo