Aproape jumătate din elevii claselor a VIII-a nu au promovat la simularea Testelor Naţionale. La limba română promovabilitatea este sub 43%. Rezultatele la istorie şi geografie nu fuseseră ieri contabilizate. Oficialii îi îndeamnă pe elevi să pună mâna pe carte.
Potrivit calendarului întocmit de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, simularea Testelor Naţionale din acest an s-a desfăşurat în intervalul 2 – 10 martie 2006. Spre deosebire de anii precedenţi, simulările au fost organizate în zile diferite, pentru fiecare probă de examen în parte. Cei aproximativ 7.000 de elevi de clasa a VIII-a au avut acces direct la simularea tuturor acestor probe, fără vreo selecţie prealabilă. Astfel, în 2 martie 2006, începând cu ora 9, a fost programată simularea probei de limba şi literatura română, urmând în ordine probele de limba şi literatura maternă (maghiară şi germană) în 3 martie, matematică pe 6 martie şi istoria românilor sau geografia României la sfârşitul săptămânii trecute, în 10 martie. Subiectele au avut un nivel mediu de dificultate şi au fost elaborate de către Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare din cadrul MEdC.
Semnal de alarmă
Simulările au oficial un dublu scop: pe de o parte, să asigure familiarizarea elevilor cu situaţia de examen, iar pe de altă parte, să fie verificate aspecte legate de buna organizare şi desfăşurare a examenelor. Totuşi, prin rezultatele centralizate, simularea se constituie într-un semnal de alarmă pentru elevi, profesori şi părinţi, promovabilitatea fiind anual în scădere. Simulările nu au fost obligatorii, iar notele nu se vor trece în catalog. Conform dispoziţiilor primite de la nivel central, organizarea simulărilor a fost apropiată de situaţia reală de examen fiind stabilite centre de evaluare, şi comisii externe. În acest an elevii au avut cele mai mari probleme la disciplina limba şi literatura română,