Cinci baieti si cinci fete, cu conditie fizica de campioni mondiali, au oferit un spectacol fastuos, al carui personaj principal a fost "pulsul vietii": bucuria oamenilor de a comunica.
Inca din toamna anului trecut, afisele anuntau, pentru ultima zi a lunii februarie din 2006, un mare concert sustinut de o trupa de tobosari japonezi. O aparitie exotica, o muzica necunoscuta in Romania, insa un eveniment mult asteptat, care a umplut Sala Mare a Teatrului National. Asteptarea a meritat si, chiar daca suntem abia la inceput de "sezon" al concertelor si sunt anuntate multe evenimente muzicale interesante, putem trece de pe acum Yamato drept candidat la titlul de "spectacolul anului".
Ce a impresionat atat de mult? Un grup de zece tineri percutionisti japonezi - cinci baieti si cinci fete -, care prin talentul si performanta lor scenica, undeva la limita intre muzica si recordul sportiv, au creat un spectacol total, atat muzical, cat si vizual. "Incercam sa transmitem asa-numitul "puls al vietii". Noi credem ca tot ceea ce este viu are un ritm propriu. Nu-i vorba doar de bataia inimii, ci de energia pe care o simt oamenii atunci cand sunt impreuna."
In afara celor zece percutionisti, vedetele serii au fost instrumentele de pe scena. Daca muzica si prestatia scenica reprezinta un suflu nou, contemporan, in arta japoneza, instrumentele sunt pur traditionale, asa cum faceau deliciul ascultatorilor japonezi si in urma cu sute de ani. Fabrica la care au fost ele realizate, Asano Taiko, este una dintre cele mai vechi din Japonia, cu o vechime de 300 de ani. Bineinteles ca in spectacol s-au folosit numeroase tobe, de la Shimi-daiko, tobe mici, ce se prind in jurul gatului, la Odaiko, cu un diametru de un metru si cu o greutate de aproape jumatate de tona. Aceasta este toba care a facut ca spectacolul sa se mute - din motive tehnice - de la Sala Palatu