Dupa modelul polonez, dupa aderarea la UE piata auto second-hand ar putea creste si de 30 de ori
La noi se propun taxe ecologice de aproximativ 2.000 de euro. In Ungaria si Polonia acestea sunt mai reduse: 1.050 si, respectiv, 576 de euro
Dilema cumparatorului de 10.000 de euro: o citadina noua sau un Passat V6 second-hand cu jante de aliaj, Tiptronik si scaune de piele
Razboiul pe tema taxelor ecologice pentru inmatricularea masinilor second-hand aduse in tara dupa aderarea la Uniunea Europeana pare fara sfarsit. Importatorii si producatorii de autoturisme cer taxe cat mai mari sau chiar, exagerat spunem noi, garantii de 18 luni la masinile second-hand. Mai mult, exista membri ai Asociatiei Importatorilor si Producatorilor de Automobile (APIA) care sustin ca "Romania va fi invadata de rable", lucru profund neadevarat daca avem in vedere ca vom fi obligati sa ne aliniem legislatiei europene.
In UE poate fi inmatriculata orice masina, indiferent de vechime. Singurul criteriu care autorizeaza inmatricularea este starea tehnica a masinii. Astfel, in Germania de exemplu, o masina din anii '70 poate circula legal daca respecta specificatiile tehnice initiale publicate de constructor. Practic, masina trebuie sa fie in perfecta stare tehnica din toate punctele de vedere (emisie de noxe, sisteme de franare sau directie, iluminare etc.). Acest lucru este certificat de specialistii TUV - un fel de RAR german. Practic, un cetatean german se poate duce in Franta, isi poate achizitiona un batran Citroën 2CV fabricat in 1968, poate veni acasa si, dupa ce trece cu masina pe la TUV, o inmatriculeaza linistit. Evident, masina nu este o rabla, ci una, cum spuneam, care respecta specificatiile tehnice initiale ale constructorului francez. Precizam, in situatia imaginata de noi, masina este fabricatie 1968 si este non-euro din punct de vedere