Salariile personalului sanitar reprezintă peste 65% din bugetul total al cheltuielilor lunare înregistrate de Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş. Aceasta este concluzia la care a ajuns actuala conducere interimară a unităţii spitaliceşti. În condiţiile în care, cel mai probabil până în luna iunie spitalul va funcţiona pe baza unor acte adiţionale încheiate pentru sumele de anul trecut, directorul general interimar, Lucian Băilă (foto), apreciază că va fi greu să nu se înregistreze datorii. "Vom negocia în iunie tariful pe caz cu CNAS. Sperăm într-o creştere de peste 15% a acestuia, pentru a reuşi să echilibrăm bugetul de venituri cu cel de cheltuieli", a precizat Băilă. Momentan, tariful pe caz pentru cel mai mare spital din ţară este de 1.230 RON, în condiţiile în care unităţile spitaliceşti de urgenţă din Bucureşti primesc peste 1.600 RON pentru un caz rezolvat.
Pentru a reduce pe cât posibil cheltuielile lunare, conducerea spitalului a făcut apel la toţi şefii de clinică, astfel încât, în primele două luni ale lui 2006 s-au realizat reduceri de patru miliarde lunar în sectorul medicaţiei.
În ceea ce priveşte perioada de interimat, care ar trebui să se încheie în 31 martie, actualul director general a precizat că nu ştie nimic oficial despre un concurs sau o prelungire a perioadei de interimat.
Externalizarea altor servicii sau secţii din spital, după ce anul trecut a fost introdus un proiect pilot în acest sens la Clinica de Dializă, este privită cu scepticism de actuala conducere, care consideră că doar serviciul de transport este o variantă viabilă în acest sens.
În ceea ce priveşte curăţenia din spitalul mare şi clinicile exterioare, conducerea are în vedere achiziţionarea unor utilaje performante de curăţenie. Până atunci însă, directorul Băilă a precizat că aşteaptă fondurile promise de Consiliul Judeţean, pentru a ut