Anul trecut, institutiile publice din Romania au achizitionat produse si servicii in valoare de peste cinci miliarde de euro. Pentru 2006, suma va fi cel putin la fel de mare, urmand ca dupa aderarea la UE aceasta sa creasca in permanenta. Nici nu e de mirare, asadar, ca modul in care vor fi cheltuiti acesti bani starneste dispute. “Ne declaram impotriva acordurilor-cadru ca sursa si drept de a fi evitate licitatiile pentru contractarea de bunuri si servicii. Nu intelegem, t
Anul trecut, institutiile publice din Romania au achizitionat produse si servicii in valoare de peste cinci miliarde de euro. Pentru 2006, suma va fi cel putin la fel de mare, urmand ca dupa aderarea la UE aceasta sa creasca in permanenta. Nici nu e de mirare, asadar, ca modul in care vor fi cheltuiti acesti bani starneste dispute.
“Ne declaram impotriva acordurilor-cadru ca sursa si drept de a fi evitate licitatiile pentru contractarea de bunuri si servicii. Nu intelegem, totodata, de ce aceste acorduri-cadru, incheiate pentru o perioada initiala de un an, pot fi prelungite pe o perioada de pana la patru ani, cu justificari extrem de neconvingatoare”, afirma directorul executiv al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), Cristian Parvan. El spune ca exista deja un caz concret in care Romania a fost la un pas de a acorda un contract de cel putin 1,2 miliarde de euro fara licitatie. “Este vorba de acordul incheiat in iunie 2005 de MEC cu un minister elvetian, care, daca nu ar fi fost anulat la presiunile opiniei publice, ar fi insemnat ocolirea licitatiei pentru o serie de proiecte in domeniul industrial, energetic si de protectia mediului”, spune Parvan.
Este doar una din obiectiile pe care oamenii de afaceri reuniti in AOAR le aduc proiectului noii legi a achizitiilor publice, aflat in lu