Municipalitatea bucuresteana a colectat 6,2 milioane dolari din taxele pentru parcarile de resedinta, dar nu a amenajat nici macar o singura parcare in 16 ani! Situatia nu e mult mai roz nici in alte mari orase ale tarii.
Stiti ce zice un bucurestean ajuns pe Luna? „Maaarfa: ce de locuri de parcare!". In Bucuresti sunt inmatriculate circa 500.000 de autoturisme. Pentru acestea, sunt disponibile doar 57.921 de locuri de parcare individuale, toate ramase de pe vremea impuscatului. Adica un loc de parcare la 8-9 masini.
16 ani de frecare a mentei
Actualul edil al Capitalei, Adriean Videanu, a promis ca va amenaja 3.000 de parcari de resedinta in decursul mandatului, iar primariile de sector au si ele planuri indraznete, totalizand cateva sute de parcari. E ca si cand i-ai da firimituri unui lup hamesit. Pe de alta parte, parcarile „lui Videanu" se vor face cu bani impru-mutati de primarie, pe care ii vor a-chita toti cetatenii Capitalei.
Asta dupa ce administratia locala a colectat de la posesorii de autoturisme aproximativ 6,2 milioane dolari, in 16 ani, doar din taxa pentru locul de parcare. Banii ar fi fost suficienti pentru amenajarea a circa 20.000 de noi locuri de parcare. Dar sumele au fost, evident, deturnate.
Situatia nu sta diferit nici in alte mari orase ale tarii. La Timisoara, de pilda, s-au colectat aproape 4,5 milioane de dolari in ultimii opt ani si s-au amenajat doar 1.228 de parcari. La Cluj, numarul locurilor noi de parcare amenajate anual a fost... invers proportional cu suma taxelor colectate. La Brasov, parcul auto a crescut de peste cinci ori in ultimii 15 ani, ajungand la 135.000.
Brasovenii nu platesc taxe pentru parcarile de resedinta, iar municipalitatea nici nu le cunoaste numarul - abia acum a trecut la inventarierea acestora. Situatia e asemanatoare la Iasi si Craiova.
@