La inceputul saptamanii se anunta deschiderea, intr-un viitor apropiat, a unei noi linii telefonice TelVerde anticoruptie. In urma cu trei ani, cand se inaugura primul astfel de "hot-line" anti-spaga, la P.N.A., stirea avea sanse sa prinda prima pagina. Acum, vestea infiintarii unui al "n"-lea telefon anticoruptie nu-si mai gaseste loc, probabil, nici pe ultima pagina. Si asta pentru ca in ultimii ani o serie de institutii bugetare si O.N.G.-uri par sa se fi luat la intrecere in ceea ce priveste liniile telefonice gratuite de reclamare a coruptiei sau denunturile on-line, prin e-mail. Pentru o institutie bugetara, initierea unui astfel de demers, mai ales ca se face din bani publici, are menirea de a adauga o bulina in plus la bilantul de sfarsit de an, la capitolul "Lupta impotriva coruptiei". Pentru un ONG, un telefon sau un site de denunturi poate insemna atragerea de importante fonduri europene, disponibilizate pentru anticoruptia est-europeana. Rezultatele sunt diferite.
Dar de obicei nici de aici, nici din telefoanele TelVerde la care un pensionar isi paraste administratorul de bloc pe care il banuieste ca s-a lansat in scheme piramidale cu banii de intretinere nu se incheaga marile dosare de coruptie. Denunturi "la prima mana" Primele si cele mai cunoscute servicii anticoruptie TelVerde sunt cele ale Ministerului Administratiei si Internelor si cele ale Departamentului National Anticoruptie.
Linia TelVerde a Internelor - 08000806806 - se presupune a fi destinata cazurilor de coruptie la care "subiecti" sunt angajati ai M.A.I. Dar si alte cazuri de coruptie sunt binevenite. Cine suna aude mesajul "Buna ziua, ati sunat la linia TelVerde a Directiei Generale Anticoruptie din Ministerul Administratiei si Internelor. Va informam ca aceasta convorbire este inregistrata". Dupa care urmeaza un timp indefinit de asteptare, cat sa te gandesti daca mai faci