Criza locurilor de parcare îi preocupă pe edilii Sighişoarei. Nu o dată, prin vocea consilierilor mai ales, a fost pus în discuţie numărul insuficient al acestor locuri chiar şi pentru localnici, situaţia amplificându-se în timpul sezonului de vară, când numărul turiştilor creşte considerabil.
Un alt factor care alimenzeză această criză a locurilor de parcare este numărul mare de taxiuri – circa 155 (inclusiv cele pentru transport marfă) – care funcţionează cu autorizaţii emise de municipalitate, fără a mai pune la socoteală taximetriştii care practică munca la negru sau pe cei cu autorizaţii emise de primăriile comunelor învecinate.
În Sighişoara, aproximativ 50 de locuri de parcare le sunt destinate taximetriştilor, însă nici acestea nu sunt respectate.
Edilii s-au pus de acord săptămâna trecută că este necesară reducerea numărului de taxiuri şi reamplasarea unor locuri de parcare pentru acestea, ţinând cont şi de arhitectura străzilor.
Una peste alta, lucrurile – cel puţin teoretic – au început să se mişte în direcţia cea bună. Primul pas concret a fost făcut la mijlocul anului trecut, când municipalitatea a dat în concesiune firmei locale Boss Company 300 de locuri de parcare situate în Piaţa Hermann Oberth, 1 Decembrie 1918, Ilarie Chendi, Nicolae Bălcescu şi Anton Pann.
Tot anul trecut Consiliul Local a hotărât să fie concesionată o suprafaţă de 2.000 mp pe strada Panseluţelor, pentru construirea unei parcări supraetajate.
Licitaţia ar fi trebuit să aibă loc în ianuarie, dar s-a amânat din lipsă de ofertanţi.
Apoi, în urmă cu doar o lună, legislativul local a aprobat realizarea unui studiu de fezabilitate pentru lărgirea parcării de pe strada Anton Pann, vizavi de protopopiatul ortodox, unde vor încăpea 14 autocare.
După ce noul Plan Urbanistic General va fi definitivat, problema parcărilor va fi tranşată mai