şi să ai profit net de 30.000 de euro", susţine un organizator intrat în această afacere de câţiva ani. Nicolae Vasile, directorul general al ICPE Bucureşti, participant frecvent şi chiar şi să ai profit net de 30.000 de euro", susţine un organizator intrat în această afacere de câţiva ani. Nicolae Vasile, directorul general al ICPE Bucureşti, participant frecvent şi chiar organizator de expoziţii, susţine că profitul ajunge la 30-40%: "Profiturile sunt foarte bune, mult mai mari decât în oricare altă facere. Dar ceea ce este foarte important este faptul că piaţa este avidă, fiind loc de noi afaceri", susţine directorul ICPE. Nicolae Naumov, preşedintele firmei Sfera Expo, este mai prudent în privinţa profitului: "Afacerea merită, dar trebuie să ştii să dezvolţi un concept de evenimente prin care să-ţi atragi clienţii. După doi-trei ani, produsul devine rentabil. Ai nevoie de relaţii ca să reuşeşti, dar, într-adevăr, este locul unde se plimbă foarte mulţi bani".
Branduri de târg, înregistrate la OSIM
Banii vin atât de bine, încât organizatori precum WTC au ajuns să-şi înregistreze la OSIM nume de târg, pentru a-şi proteja marca. "WTC a fost nevoit să-şi protejeze cel puţin două mărci de târg - "Romantica" şi "Wedding fair" pentru a nu fi preluate şi de alţi organizatori. Astfel, ne protejăm brandurile, deoarece organizarea de târguri tematice reprezintă o cifră de afaceri de circa 1 milion de euro pe an, cu profitabilitate de 30%", explică Dana Seiciu, director în WTC. Este de înţeles atitudinea WTC, în contextul în care şi Marriott, la rândul său, şi-a impus un nume, reprezentând târgurile de mirese: "Expo mariage". La asemenea profituri, concurenţa este acerbă.
promovarea costă
* 15.000 de euro, cu publicitate prin fluturaşi şi postere
* 25.000 de euro, cu publicitate în mass-media