Mercedes GL, Jeep Commander si Kia Sorento. Trei modele aparute in primele trei luni ale lui 2006, reprezentand tot atatea preturi, adica scump, mediu si economic
Sacait mereu de ierni care par ca se lungesc de la an la an, romanul a fost mereu fascinat de masinile de teren. Inainte de â89, Aro 244 reprezenta pragul maximal pe care-l putea visa orice muritor, pentru ca acum oferta sa depaseasca imaginatia bunicilor uimiti de aparitia primului IMS.
CLASA GERMANA. Lansat la Salonul International de la Detroit, Mercedes GL este ultima a constructorului de la Stuttgart si urmeaza sa fie disponibila la vanzare in septembrie. Marimea impresionanta este primul lucru care te izbeste la contactul cu acest 4X4, care, neoficial, are ca scop lupta cu Audi Q7 (prezentat in numarul de duminica trecuta al Jurnalului National), Lincoln Navigator si Cadillac Esacalade. GL va fi scos la vanzare in patru variante de motorizare. Cel mai mic propulsor va fi un turbodiesel de 3 litri si 224 CP, fiind urmat de trei variante V8. Primul motor este tot turbodiesel, are 4 litri si 306 CP, in timp ce celelalte doua versiuni vor fi pe benzina, unul de 4,6 litri (340 CP), iar al doilea, destinat pietei americane, are 5,5 litri si 488 CP. Alte dotari speciale sunt cel de-al treilea rand de scaune, masina avand sapte locuri, suspensia pneumatica sau cele sase airbaguri. Pretul nu a fost anuntat, dar acesta se va ridica la nivelul a ceea ce presupune un Mercedes.
PRODUCTIE. Jeep Commander este fabricat pentru piata europeana in Austria, la Graz, si a intrat in productie la 16 ianuarie. Primul model Jeep cu trei randuri de scaune (sapte locuri) este disponibil in trei versiuni de motorizare, un diesel V6 de 3 litri (218 CP) si doua propulsoare pe benzina, V8 de 4,7 litri (231 CP) si HEMI 5,7 litri (326 CP). Tractiunea este integrala, iar transmisia automatica exista in doua vers