mai mult decât şi-au propus.În Capitală, magazinele cu preţ unic au "înflorit" aproape la fiecare colţ de cartier. Că vorbim de Giurgiului, Rahova, Crângaşi sau Unirea, peste tot vezi mai mult decât şi-au propus.
În Capitală, magazinele cu preţ unic au "înflorit" aproape la fiecare colţ de cartier. Că vorbim de Giurgiului, Rahova, Crângaşi sau Unirea, peste tot vezi vitrine care anunţă promiţător "orice produs 39.000" sau "orice de la 39.000 la 69.000". Patronii, în general arabi, aduc marfă din cea mai variată, de multe ori de o calitate îndoielnică şi se laudă că "e mai eftină şi ca în piaţă". Magazinele nu "adăpostesc" numai haine sau cosmeticale, ci de toate, pentru toţi, patronii mizând pe faptul că, odată intrat, vei vedea şi cumpăra şi alte lucruri, care nu îţi fac neapărat trebuinţă.
Orice produs 39.000 sau... 350.000?
Oferta atractivă anunţată pe vitrine nu se suprapune întotdeauna cu preţurile din magazin. Deşi majoritatea produselor au preţul de 38.000 sau 39.000 de lei vechi, aici găseşti şi cămăşi de damă cu 150.000 sau pijamale bărbăteşti cu 350.000 de lei vechi.
Cumpărătorii nu sunt deranjaţi de preţurile care îi fentează, ba chiar mulţumiţi că pot lua ceva mai ieftin. "O pijama ca asta, aceeaşi calitate, am văzut la magazin cu 100.000 mai scumpă şi am venit să o iau de aici, că scutesc nişte bani", spune o cumpărătoare. "Am cumpărat de 300.000, deşi venisem să mă uit de un ibric. Nu poţi să nu iei, că nu mai găseşti aşa ofertă", zice Mirela M., pensionară.
"Un set de şosete, o lanternă şi o geantă m-au costat 500.000, dar acum trei săptămâni, când au adus marfă, am mai luat de 200.000, că erau nişte lucruri deosebite", spune Ileana, mândră de afacerea pe care a făcut-o.
Calitatea însă, ca să nu mai pomenim de "făcături", lasă de dorit. Vorba unui comerciant avizat: "De 38 de mii iei, de 38 de mii ai".