„Haidu este direct responsabil de moartea celor patru", crede Dan Puiu, fratele Lilianei – medicul care si-a pierdut viata in tragicul accident de elicopter din ianuarie – care-l acuza astfel pe comandorul Sorin Haidu, loctiitorul comandantului pentru zbor la Unitatea Speciala de Aviatie din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor (MAI).
Fratele victimei a inceput propria ancheta la citeva zile dupa tragedie si contesta vehement rezultatele anchetei facute publice saptamina trecuta de reprezentantii MAI.
Acesta sustine ca s-a consultat cu mai multi specialisti, de la meteorologi pina la piloti cu mii de ore de zbor la activ, si a ajuns la concluzia ca autoritatile MAI au ascuns adevaratele cauze ale accidentului si ca „au fabricat un raport".
Ancheta paralela, concluzie diferita
„Asa-zisii curenti de forfecare, prezentati de autoritatile MAI drept cauza a accidentului, nu au existat niciodata. Am consultat cinci specialisti meteorologi si toti au infirmat conditiile meteo. Toti au spus ca nu erau probleme de vreme", a spus Dan Puiu.
Nu numai conditiile meteorologice i-au ridicat semne de intrebare, ci si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca pilotii care participau la misiunile de salvare aeriana. Din informatiile pe care le-a cules rezulta ca nici pilotul si nici copilotul nu participasera la simulari de zbor in conditii vitrege. „Pilotii si copilotii trebuie sa aiba mii de ore de zbor.
Ei nu aveau ce sa caute in zona de vizibilitate scazuta pentru ca nu au fost pregatiti sa zboare in nor. Cind se zboara in nor, se zboara cu ochii pe aparate. Din conversatia lor se vede clar ca ei cautau pista. Legatura cu turnul nu s-a pierdut nici o clipa, dar pilotii nu au cerut date, desi erau obligati.
Cind au intrat in acei nori, daca ar fi sol