Infrastructura României va trebui dezvoltată pe măsura cerinţelor unui trafic din ce în ce mai intens. Aeroporturile internaţionale bucureştene (Otopeni şi Băneasa) fac parte integrantă din Infrastructura României va trebui dezvoltată pe măsura cerinţelor unui trafic din ce în ce mai intens. Aeroporturile internaţionale bucureştene (Otopeni şi Băneasa) fac parte integrantă din proiectele de dezvoltare anunţate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT). Ministrul Gheorghe Dobre susţine că cele două porţi aeriene ale României vor rămâne importante, chiar dacă anumite voci vorbesc despre reducerea activităţilor aeroportuare sau chiar desfiinţarea aerodromului de la Băneasa.
- Domnule ministru, se spune că aeroporturile nu vor mai fi rentabile. Care sunt, de fapt, intenţiile ministerului?
- În acest moment, cele două aeroporturi reprezintă o investiţie rentabilă, pe care intenţionăm să o extindem şi mai mult. Or, nu avem niciun interes să rămânem pe loc, mai ales că ne confruntăm de la an la an cu un număr din ce mai mare de pasageri. Spre exemplu, anul trecut, traficul de pasageri pe Otopeni a crescut cu 15%, creştere pe care o estimăm şi pentru 2006, în timp ce în 2007 vom asista la o dublare a acestuia. În schimb, pe aeroportul Băneasa, numărul de călători a crescut cu 100% de la an la an, după 2003.
- Ce statut vor avea cele două aeroporturi pe termen mediu?
- În primul rând, trebuie spus că Otopeniul va continua să se dezvolte ca principal aeroport internaţional, în timp ce Băneasa va juca un rol important pe plan local. Să nu uităm că Băneasa a devenit atractiv prin serviciile de trafic low-cost, motiv pentru care el va opera după modelele consacrate în Europa.
- Ce se va întâmpla cu terenurile aparţinând aeroportului Băneasa?
- Câtă vreme voi conduce Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismu