- Radu Negrea, secretarul general al ARD, propune infiintarea unei institutii specializate pe protectia institutiilor de credit
- Bancile considera ca spatiul din zona ghiseului nu este un loc public si, in consecinta, nu afiseaza Dobanda Anuala Efectiva decat in contract
- Dependenti de credite, romanii accepta produsele asa cum sunt si se rezuma la a-si expune nemultumirile pe Internet sau intre prieteni
Sistemul bancar romanesc a cunoscut in ultimii doi-trei ani o dezvoltare fara precedent. Ca "efect secundar" creste si numarul celor nemultumiti de serviciile bancilor. Apare atunci intrebarea cine rezolva aceste plangeri. O posibila solutie a fost avansata intr-un interviu acordat BankingNews de catre Radu Negrea, secretarul general al ARB. Astfel, Negrea vede ca necesara infiintarea unei institutii specializate pe protectia clientilor institutiilor de credit, "un fel de Avocatul Poporului pentru banci".
Majoritatea institutiilor bancare raporteaza pentru anul 2005 profituri spectaculoase. Asa cum este si normal, sursa principala a acestei evolutii este creditarea. In ciuda masurilor luate de BNR, rata de crestere a creditului si-a continuat evolutia ascendenta. Datorita concurentei in crestere, bancile sunt obligate sa vina cu oferte din ce in ce mai avantajoase.
Ca dobanzile sunt in scadere nu este un lucru anormal pentru o piata bancara in plina expansiune, problemele apar insa atunci cand procentul afisat de banci nu coincide cu realitatea constatata la plata ratei lunare. Ce-i drept, datorita reglementarilor CNA asa-numitele "reclame mincinoase" incep sa dispara, insa doar de la televiziune.
Datorita ofertelor din ce in ce mai diversificate ale bancilor, gradul de penetrare sociala a serviciilor bancare creste si el. Se ajunge astfel la situatia in care de la director la muncitor, mai toti apela